onsdag 21 november 2012

Real Life - Sminkväskan

Dags igen för Real Life hos Yohanna i Las Palmas. Den här veckan är det sminkväskan som ska fram i ljuset.

Min sminkväska behöver inte vara särskilt stor. Allt jag behöver är en svart kajalpenna, svart mascara och försvarets hudsalva. Jag sminkar mig med svart kajal och mascara i stort sett varje dag. Om jag ska till stan, till jobbet eller på någon slags festlighet. Ska jag bara vara hemma eller umgås med nära vänner kan jag lika gärna (eller hellre) vara utan. Jag skulle nog kunna vara utan smink på jobbet med men det känns som att man ser lite piggare ut med den ditmålade masken på.

Sminkmuggen i badrumsskåpet är den med grisen på

Ja, på senare tid har det halkat med ett läppglans i sminkväskan också. Och till riktigt festliga tillfällen utökar jag ytterligare med en vit kajalpenna och en foundation som jag "prackats på" av min svägerska som säljer Mary Kay-produkter. Jag använder även ansiktsrengöring och ansiktskräm av samma märke.


Dessa krämer är ju väldigt dyra och jag har egentligen inte så mycket att jämföra med, då jag inte använt sådana produkter tidigare. Men eftersom jag ofta får "kompispris" och tycker att de funkar bra så håller jag mig till dem. Dessutom behöver jag inte köpa nytt särskilt ofta. Det är mer troligt att de härsknar innan jag hunnit använda upp dem helt. 

Om de håller vad de lovar? Omöjligt att svara på. Men för ett tag sedan var det en pojke som undrade om jag var min sons storasyster. Då såg jag ut ungefär så här:


Ska jag åka iväg någonstans över natt och inte bara rafsar ihop lite packning, tar jag med mig sminkväskan. Då kompletteras den även med en del bra-att-ha-grejer utöver sminket.


Är det snabba ryck som gäller blir det bara det viktigaste som följer med.


Jag har alltid hävdat att plastpåsar är underskattade som förvaring av olika sorters packning. Försvarets hudsalva har jag alltid i jackfickan.

8 kommentarer:

Ann-Mari sa...

Jiii...du ser lika ung ut som mina döttrar, egentligen yngre för de ha blivit erbjudna vin på restaurang av servitrisen när de var 12 och 13!
Vad är försvarets hudkräm?
Kra
Ann-Mari

Yohanna i Las Palmas sa...

Ha ha vilken komplimang. Det måste vara kanon-krämer det. Hit med ett gäng :)

Återkommer strax.

Hälsningar
Yohanna

Yohanna i Las Palmas sa...

Sammanställningen är KLAR. Vad svenska kvinnor använder för smink och vad de har i sina sminkväskor ÄR utrett ;)
Tack!
http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/november/sammanstallning-av-real-sminkvaskan-2.html

Hälsningar
Yohanna

Bamsebus sa...

Älskar din sminkmugg! Det skulle kunna vara jag!=)Mary Kay har jag provat och deras handkit är superbra! Eftersom jag jobbar i kök så är händerna utsatta. Och några ögonskuggor från dom har jag också. Kram Kram Miriam

Hönan Anna sa...

Att plastpåsar är underskattat håller jag med om!!! Jag använder det till ALLT!!!! :-)
Kul att se en bild på dig :-)
Ha en fin torsdag!!!
Kram Anna

Maria i Falkenberg sa...

Din osminkade mor köper sminkväskor och använder dem till små stick-pryttlar.
Body shop har öppnat i Kronan-gallerian i Falkenberg.

Emilia sa...

Ja, vi kan väl säga att du är familjens mest sminkade (och att jag gör precis som ovanstående)- det har inte gått så bra för mig på sminkfronten sedan vi flyttade hemifrån ;)

Freja sa...

Försvarets hudsalva... Jag jobbade i försvaret i massor av år, då pratade vi om att starta en stödgrupp för oss som var beroende av hudsalvan... Men jag har lyckats ta mig ur det beroendet helt på egen hand, så stolt! ;) Annars har vi rätt lika sminkningsvanor, fast min kajal är grön eller brun (beroende på klädernas färg...). Och jag sminkar mig till jobbet just för att jag tycker jag ser piggare ut med smink...