söndag 26 december 2010

Nu får det väl ändå räcka

Snön bara vräker ner. Stora flingor och det tycks aldrig ta slut. Här är utsikten från vårt balkongfönster idag. Man ser ladugården och vedskjulet bakom björkarna och alla snöflingor.
Fast det är inte bara snön som jag känner att jag fått nog av. Byxorna sitter åt i midjan av allt frossande i mat och godsaker de senaste dagarna. Kylen är full med julmatsrester, skafferiet med julgodis och barnkammaren med nya leksaker och förpackningar som vi inte förmått oss att åka iväg med till återvinningsstationen än. Här kommer ett urval från årets skörd av julklappar.
Barnen fick lite nya virkade ätbara saker till sina köksgrejer av min syster. (Jag tar varje tillfälle i akt att skryta med min duktiga lillasyster!)
Av samma syster fick jag en hemmagjord disktrasa, precis som jag önskat mig.
Sonen fick en lego-riddarborg av mormor och morfar, precis som han hade önskat sig.
Pippi-huset som barnen fick tillsammans fick man väldigt skojig frisyr i.

Trots allt överflöd (på gott och ont) måste jag ändå säga att jag är väldigt nöjd med julafton. Jag fick träffa mina föräldrar och min kära syster med familj och det var riktigt mysigt. Och barnens ögon tindrade när de öppnade sina julklappar. Precis som man önskar att alla skulle få ha det på julen.

Nu ska vi snart åka till gubbens familj och fira jul med dem. Vågar man hoppas på att det blir nåt annat än julmat som bjuds?

God fortsättning kära läsare!

2 kommentarer:

Helenas Hem sa...

Hejhej och tack så mycket för besöket hos mej! :)
Mysig blogg och fint hus du har!

Hahaha ja du känns som att jag har gått upp 10 kg på en vecka...blä vad jag har ätit.
GOD FORTSÄTTNING!

Emilia sa...

Japp, nu sitter byxorna åt - ni skulle inte ha lämnat kvar nåt ätbart här alls :-) Tack för ett mysigt julfirande!