torsdag 2 december 2010

Fast jobb och fläskfilé

På torsdagar tar jag helg för jag är ledig på fredagar. Det är ett av de bättre besluten jag tagit i mitt liv tror jag. Att gå ner lite i tid på jobbet för att få mer tid hemma och med familjen är värt varenda öre. En arbetsvecka på fyra dagar och tre dagars helg är ganska lagom tycker jag. Då blir det fredagskänsla på torsdagen, fixning av saker som behövs fixas på fredagen, lördagen blir en bonusdag och på söndagen blir det inte direkt nån söndagsångest eftersom man nästan börjat sakna jobbet lite.

Och just denna veckan känns början på helgen lite extra bra av två anledningar: 1. Tabletterna har börjat hjälpa mot magkatarren. 2. JAG HAR FÅTT EN FAST ANSTÄLLNING!!!

Detta var jag tvungen att fira på något sätt så jag slog på stort när jag kom hem från jobbet och stekte fläskfilé med färsk rosmarin, kokte rödbetor och gjorde en lag på balsamvinäger, timjanolja, honung, salt och peppar. Till det gjorde jag gratinerad rotfruktspytt med potatis, morot, palsternacka, gul lök och vitlök och så en svampsås med en skvätt vin i och färska örtkryddor. Vi har inte kött här så ofta så det kändes som en riktig lyxmiddag att fira in helgen med.

Gissa vad barnen åt? Några noga utvalda potatisklyftor och gurkbitar. Jag tror en av dem faktiskt tog en tomatklyfta också.

Förresten så har jag slutat dricka kaffe. Hur länge tror du jag klarar att hålla det?

1 kommentar:

Emilia sa...

Grattis till fast! Tråkigt att du också fått magkatarr men vad bra att tabletterna hjälper - ta hand om dig! (vi tände oxå första ljuset sent - ljus & mossa var slut på ica...)